.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ارزيابي لاريجاني از موقعيت آمريكا در منطقه

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر آمريکايي‌ها بار ديگر دچار اشتباه محاسباتي در منطقه شوند، ملت رشيد ايران شرايط آنها را درمنطقه را تغيير مي‌دهد

به گزارش ایرنا ،علي لاريجاني در جمع اعضاي شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در مجلس شوراي اسلامي افزود: آمريکاييها تصور مي‌کردند مي‌توانند به سادگي عراق را اشغال کنند و مردم عراق نيز از آنان حمايت مي‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا وي در ادامه گفت: تصور آمريکا، ايجاد برج دمکراسي در عراق بود که سايه آن بر سوريه و ايران باشد،‌ اما استراتژي درست جمهوري اسلامي و بيداري اسلامي در منطقه باعث شده تا امريکايي‌ها ندانند درعراق بايد چه کار کنند.

رييس مجلس افزود: آنها قصد دارند از فرصت پيش آمده عليه ملت ايران استفاده کنند اما اگر
مختصر عقلي داشته باشند بايد بدانند با اشتباه محاسباتي ديگر در چاهي مي افتند که هرچه بيشتر دست و پا بزنند گرفتار تر مي شوند.

لا ريجاني تصريح کرد: اگر آمريکايي ها در منطقه دچار اشتباه ديگري شوند با پهلواناني مواجه مي شوند که آنها را مجبور مي کنند بساط خود را از منطقه جمع کنند.

لاريجاني در ادامه استقامت هوشمندانه براي حفظ انقلاب را اصل الااصول ايرانيان دانست و گفت:نه تنها اصولگرايان بلکه همه گروه ها براي حفظ منافع ملي هم راستا هستند.

وي با اشاره به اينکه مجاهدان حزب الله لبنان و حماس پيشروان تغييرات جهان امروز هستند ، گفت: امروز تلقي تروريسم از جامعه اسلامي که به جهاد اسلامي مفتخر است، غفلت بزرگي است در حالي که اين گروه ها مجاهدان راه خدا هستند.

لاريجاني تصريح کرد: در جنگ 33 روزه استکبار با همه قوا عليه يک ملت مظلوم شورش کرد با اين تصور که با صفوف مجاهدان راه خدا مواجه شوند و آن را جمع کنند.

وي تصريح کرد: وزير خارجه آمريکا در آن زمان به گروه 14 مارس گفت که شما داخل لبنان را برهم بريزيد ما نيز کمک مي کنيم که بساط حزب الله برچيده شود که اين اشتباه استراتژيک آنان بود.

رييس مجلس گفت: ملت لبنان در قالب حزب الله در مقابل آمريکا و اسراييل ايستاد و آنها را شکست داد به طوري که حتي دوستان آنان نيز شکست را پذيرفتند.

لاريجاني گفت: مواضع حکيمانه سيد حسن نصرالله در مسايل اخير لبنان دست استکبار را رو کرد و آنها دست به دامان کشور کوچک قطر شدند و حاضر شدند حضور حزب الله در لبنان را بپذيرند.

وي همه اين مجاهدتها را حاصل ادامه راه شهدا دانست و گفت: شهدا کساني بودند که شرايط را تغيير دادند و در سرنوشت ملي دخيل بوده اند.

لاريجاني بااشاره به ضرورت شکل گيري احزاب منظم و گسترده در کشور گفت: برخي افراد
سياسي در کشور با تشکيلات موافق نيستند و گاهي نقدهايي هم دارند و تصور مي کنند
تشکيلات با فرهنگ اسلامي و ولايي سازگار نيست و از نظر تاريخي نيز احزاب قوام نداشته اند در حالي که احزابي درتاريخ ايران بوده اند که قوام هم داشته اند.

وي تصريح کرد: اگر احزاب استراتژي و برنامه درستي داشته باشند، پايدار مي مانند.
لاريجاني در ادامه با گراميداشت ياد و نام شهدا، گفت: در سالگرد شهداي هفتم تير،‌ مجلس شوراي اسلامي به حضور تعدادي از شهداي گمنام مزين خواهد شد.

به گزارش ايرنا ،‌در ابتداي اين مراسم محمد نبي حبيبي دبيرکل حزب موتلفه اسلامي نيز در سخناني گزارش از فعاليت هاي اين حزب ارائه کرد.

حبيبي از تدوين ساختار جديد اين حزب خبر داد و گفت: 95 درصد کارهاي حزب موتلفه اسلامي متکي به سيستم محوري است و شخص محوري در ساختار آن جايگاهي ندارد.

به گفته وي،‌ دومين اجلاس حزب موتلفه اسلامي با حضور احزاب اسلامي جهان به زودي برگزار خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.26 seconds.